למרות שעיצוב בגדים יכול להיות עבודה מהנה עם שפע של חופש אמנותי ואינטראקציות מתגמלות עם לקוחות, כמו כל העבודות – זה בא עם כאבי הראש הנלווים.


בעידן הדיגיטלי, כמעט כל העיצוב מתבצע באמצעות מחשבים – מה שהופך את העבודה לקלה, מהירה ויעילה יותר, אבל אם אינך מומחה טכנולוגי כלל, את/ה עלול/ה להיתקל בבעיות שעשויות לגרום לך לרצות לצרוח ולתלוש שיערות. החדשות הטובות: אנחנו יודעים איך זה – את/ה לא לבד! אז כדי לעזור לך להחזיק את השיער על הראש, נעבור על כמה מהאתגרים הנפוצים שאת/ה עשוי/ה להתמודד איתם כמעצב/ת אופנה בתחילת דרכו/ה – וכיצד להתגבר עליהם בתסכול מינימלי. למרות שעיצוב בגדים יכול להיות עבודה מהנה עם שפע של חופש אמנותי ואינטראקציות מתגמלות עם לקוחות, כמו כל העבודות – זה בא עם כאבי הראש הנלווים.
בעידן הדיגיטלי, כמעט כל העיצוב מתבצע באמצעות מחשבים – מה שהופך את העבודה לקלה, מהירה ויעילה יותר, אבל אם אינך מומחה טכנולוגי כלל, את/ה עלול/ה להיתקל בבעיות שעשויות לגרום לך לרצות לצרוח ולתלוש שיערות. החדשות הטובות: אנחנו יודעים איך זה – את/ה לא לבד! אז כדי לעזור לך להחזיק את השיער על הראש, נעבור על כמה מהאתגרים הנפוצים שאת/ה עשוי/ה להתמודד איתם כמעצב/ת אופנה בתחילת דרכו/ה – וכיצד להתגבר עליהם בתסכול מינימלי.

1. להתבלט, להתבלט, להתבלט -

סיימתם לימודי אופנה בהצלחה, אבל עם כל כך הרבה מעצבי אופנה מיוחדים ומוכשרים שם בחוץ, לפעמים זה נראה כמעט בלתי אפשרי להבליט את עצמך, אבל יש כמה גישות יעילות באמת שאת/ה יכול/ה לנקוט כדי לשווק את עצמך. את/ה רוצה להיות ייחודי, נכון? אז, הפוך/י את עצמך לייחודי/ת! ודא/י שיש לך סגנון משלך, ורכז/י את כל השיווק שלך – בין אם זה תיק העבודות שלך, האתר שלך או המדיה החברתית שלך – סביב הסגנון המסוים הזה.
כמובן, סגנונות שונים ימשכו אנשים שונים, אז וודא/י שאת/ה יודע/ת מי קהל היעד שלך ושקול/י אותם בכל מה שאת/ה עושה. בצורה זו שדה המשחק יצטמצם מעט, ויהיה קל יותר לבלוט בין המתחרים שלך.
תמיד תהיה/י ברשת! בין אם באופן מקוון ובין אם באופן אישי. שים/י את עצמך בראשם של אנשים והציג/י את עבודתך בכל מקום שאת/ה יכול. לא רק שפלטפורמות המדיה החברתית הרגילות שלך מועילות בהקשר זה, את/ה יכול/ה אפילו לפתוח בלוג משלך, עם תובנות לגבי הפרויקטים שלך, על התעשייה, או אפילו על חייך בכללי – כל מה שמוציא את שמך החוצה אל העולם – מבורך. עוד על שיווק כעצמאי>>

2. התמודדות עם משוב שלילי -

אנחנו כבני אדם לא תמיד הכי טובים בלקבל ביקורת, במיוחד על עבודה קשה שלקחה הרבה זמן ומאמץ יקר שלנו. עם זאת, חשוב להבין כי משוב שלילי אינו בהכרח התקפה אישית, אם כי הוא עשוי להרגיש כמו אחת. אם את/ה לוקח ביקורת אישית מדי, זה יכול למנוע ממך לעשות עבודה טובה ולגרום לך לפקפק בעצמך, במקום לעזור לך להיות מעצב/ת טוב/ה יותר. במקום להלקות את עצמך, שאל/י את עצמך מה למדת מהמצב. מסגר/י את זה כחיובי ולא רק שלילי. זה הרגל שקשה ללמד את עצמך, אבל זה אפשרי, והכרחי לצמיחה. עוד על ביקורת עצמית >>

3. עמידה בציפיות הלקוח -

לא תמיד העבודה עם לקוחות היא קשתות וחדי-קרן – דמיונם יכול לרוב לברוח איתם, והם עשויים להתחיל לדרוש דרישות שאינן אפשרות. הצעד הראשון בניהול הציפיות הלא מציאותיות הללו הוא למנוע את היווצרותן מלכתחילה. למרות שזה עשוי להיות מפתה להגזים במגרש שלך, פעולה זו עשויה להנמיך אותך מעט בשלב מאוחר יותר. את/ה יכול להיות אופטימי מבלי לתת ללקוח שלך רעיון שגוי – פשוט היצמד/י למה שאת/ה יודע/ת שאת/ה יכול/ה לעשות, ואז תפתיע/י אותם אחר כך!
כאשר הפרויקט מתחיל להתקדם, דאג לעדכן את הלקוח שלך כל הזמן ולהיות שקוף לגבי עבודתך. דוח המתוזמן באופן קבוע הוא הדרך הטובה ביותר להשיג זאת, וודא שהוא יהיה מובן ומעניין עבור הלקוח שלך. למרות שחשוב להקשיב למה שהלקוח רוצה לאורך כל התהליך הזה, אם הם מתחילים להעלות דרישות לא מציאותיות, אל תפחדו לומר לא, או להבהיר כי דרישות כאלה באות יחד עם תג מחיר. מעל לכל, תהליך העיצוב דורש שיתוף פעולה, ולא רק מעקב אחר ההזמנות. תוכלו לקרוא עוד במגזין פורבס על 'אסטרטגיות ניהול ציפיות לקוח'.

4. ביזנס או פלז'ר? –

לעתים קרובות הרעיון מאחורי מותג אופנה חדש עמוס ביצירתיות ומספקת עיצובים עונה אחר עונה עם סיפור רקע שיכול למלא עוד עונות רבות. עם זאת, יש לאזן את היצירתיות הזו גם עם חשיבה מסחרית על מנת להצליח, וזה לעיתים קרובות מייצר אתגר עבור מעצבים מאוד יצירתיים ואמנותיים אשר לוקים בחסר ביכולות העסקיות שלהם. כדי להתגבר על אתגר זה, על המעצבים והמותגים למצוא מדיום מאוזן בין הבעת היצירתיות שלהם דרך פורקן המותג שלהם לבין עיצוב בגדים מסחרי לשוק שלהם, לא משנה כמה נישתי הוא. צריך לזכור שאנחנו לא לבד במשחק ולעיתים צריך לדבר ביזנס בכל הפלז'ר הזה. נקודה זו קושרת קשר הדוק עם האתגרים האחרים של פתיחת מותג אופנה והיא הפחד שמרגישים מעצבים רבים בכל הנוגע לצד העסקי של פתיחת מותג. למרות הצורך בעיצוב וייצור מדהימים וייחודיים, השקה ותחזוקה של מותג מצליח, ידע על שיווק, מיתוג, כספים, משאבי אנוש ועוד הרבה יותר הוא מה שמניע מותג והופך אותו לעסק משגשג. אז מה עושים? עצם ההבנה שאין לך את זה מבחינה עסקית יביא אותך לחיפוש הפתרון, למידה או מציאת העזרה הנדרשת.

5. כספים -

כספים תמיד יהיו גורם מרכזי כאשר מעצב או יזם מתכנן ומתכונן להשקת מותג או מוצר חדש. מהשקעות לייצור מניות, לכספים העומדים מאחורי שיווק וקידום המותג שלך, תזרים המזומנים הדרוש לניהול שוטף של העסק ועוד. ייצור הון יכול להיות אחד האתגרים הגדולים ביותר שעומדים בפני יזמים בתחילת דרכם. יש לקחת בחשבון את הכספים כבר בתחילת הדרך, עם תקציבים, תחזיות ותחזיות תזרים מזומנים. יש ליצור ולפקח על אלה בכל שלב בתהליך. ייצור הון פיננסי יכול להיעשות באמצעות הלוואות בנקאיות אישיות או עסקיות, חברים ובני משפחה או באמצעות פלטפורמות מימון המונים.

אנו מזמינים אותך לקרוא עוד בעמוד בית המעצבים שלנו, בו אנו מסבירים על תהליך הליווי המלא שאנו מציעים – החל משלבי התכנון הראשוניים ועד שתחזיק/י את הפריט הראשון מסדרת המוצרים החדשה שלך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *